S E   Î N C A R C Ă
Piese universale

Cauta piese auto dupa cod piesa sau denumire produs

Cos de cumparaturi

Mai comanda produse in valoare de 500 Lei si beneficiezi de TRANSPORT GRATUIT!

Nu aveti produse in cos!

HONDA

Marca

HONDA

Model

HR-V (GH)

Motorizare

1.6 16V | 1999 - 2016 | 77 KW | 105 CP | D16W1

Piese auto - kit ambreiaj: HONDA HR-V (GH) 1.6 16V 1999 77 KW D16W1

CATALOG PIESE AUTO

Kit ambreiaj HONDA HR-V (GH) 1.6 16V NEXUS F14020NX

302 Lei cu TVA

Detalii produs:

Numar sasiu HR1

Kit ambreiaj HONDA HR-V (GH) 1.6 16V VALEO 801607

639 Lei cu TVA

Detalii produs:

An fabricatie pana la 09/2005
Cod motor D16W1
Tip cutie viteza SEV
Tip cutie viteza cv. manuala

Kit ambreiaj HONDA HR-V (GH) 1.6 16V VALEO 828992

Detalii produs:

Cod motor D16W1
Tip cutie viteza SEV,MENA
Tip cutie viteza cv. manuala
Tip cutie viteza Cutie automata CVT (fara trepte)
Solicita oferta

Kit ambreiaj HONDA HR-V (GH) 1.6 16V AISIN KH-029B

Detalii produs:

An fabricatie pana la 09/2005
Solicita oferta

Kit ambreiaj HONDA HR-V (GH) 1.6 16V JP GROUP 3430400419

Detalii produs:

An fabricatie pana la 09/2005
Cod motor D16W1
Tip cutie viteza cv. manuala
Tip cutie viteza SEV
Solicita oferta

  Ambreiajul este o componenta esențiala a unei mașini, în special a autoturismelor cu transmisie manuală. Rolul principal al ambreiajului este acela de a permite schimbarea treptelor de viteză într-o transmisie manuală, precum și de a separa motorul de cutia de viteze pentru a opri transmiterea puterii către roțile mașinii atunci când este necesar.  Kit-ul de ambreiaj este format din mai multe componente: disc de ambreiaj, placa de presiune, rulment de presiune (care poate fi mecanic sau hidraulic).  Atunci când se apasă pedala de ambreiaj, discul de ambreiaj este presat pe volanta motorului de către placa de presiune, iar aceasta separă motorul de cutia de viteze. Aceasta permite șoferului să schimbe treptele de viteză fără a opri motorul.

Iată cum funcționează kit-ul de ambreiaj:

Transmiterea puterii: Motorul unui autoturism generează putere atunci când funcționează. Această putere este transmisă către cutia de viteze pentru a controla rotația roților și viteza mașinii.

Disocierea puterii: Atunci când dorești să schimbi treapta de viteză, trebuie să oprești temporar transmiterea puterii de la motor la cutia de viteze. Aceasta se face prin apăsarea pedalei de ambreiaj. Pedala de ambreiaj este conectată la un disc de ambreiaj situat între motor și cutia de viteze.

Funcționarea discului de ambreiaj: Atunci când apeși pedala de ambreiaj, discul de ambreiaj se separă de volanta motorului (componenta care rotește motorul) și, astfel, motorul nu mai transmite putere către cutia de viteze. Acest lucru permite schimbarea treptei de viteză fără a provoca daune cutiei de viteze sau motorului.

Schimbarea treptelor de viteză: Cu transmiterea puterii oprită datorită ambreiajului, poți selecta o altă treaptă de viteză cu ajutorul levierului de schimbare a treptelor de viteză.

Eliberarea ambreiajului: După ce ai selectat o altă treaptă de viteză, poți elibera treptat pedala de ambreiaj. Acest lucru permite discului de ambreiaj să se reapropie de volantă și să reia transmiterea puterii de la motor la cutia de viteze. Mașina poate acum accelera în noua treaptă de viteză selectată.

Există mai multe tipuri de kit-uri ambreiaj auto, iar alegerea unui anumit tip depinde de tipul de vehicul, stilul de conducere și alti factori. Iată câteva dintre cele mai comune tipuri de ambreiaj auto:

 - Ambreiaj mecanic (ambreiaj cu disc): acesta este tipul tradițional de ambreiaj care utilizează un disc de ambreiaj și o placa de presiune pentru a separa discul de volanta și a permite schimbarea treptelor de viteză. Este cel mai des folosit kit de ambreiaj pe majoritatea mașinilor cu transmisie manuală.

- Ambreiaj hidraulic: Acest tip de ambreiaj folosește un lichid hidraulic pentru a transmite presiunea necesară pentru a acționa ambreiajul. Este mai ușor de acționat decât ambreiajul mecanic și oferă o senzație mai constantă de pedala a ambreiajului

- Ambreiaj cu dublu disc (DSG): Acest tip de ambreiaj folosește două discuri de ambreiaj pentru a gestiona puterea și cuplul. Este adesea folosit la mașinile sport sau cu motoare puternice, deoarece poate gestiona mai multă putere fără a se supraîncalzi.

- Ambreiaj electromagnetic: Acest tip de ambreiaj folosește electromagneti pentru a controla cuplajul între discul de ambreiaj și volanta. Este adesea folosit în transmisii automate sau în cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj.

Acestea sunt doar câteva dintre tipurile de ambreiaje auto disponibile. Fiecare are avantaje și dezavantaje, iar alegerea unui tip de ambreiaj depinde de cerințele specifice ale vehiculului și preferințele șoferului.

Kit-ul de ambreiajul este un element supus uzurii în timp și ca atare necesita înlocuire la intervale regulate de timp sau numar de kilometri parcursi, în funcție de modul în care este condusă mașina. Neglijarea întreținerii ambreiajului sau utilizarea necorespunzătoare poate duce la defecte și la scurtarea duratei de viață a acestuia.