S E   Î N C A R C Ă
Piese universale

Cauta piese auto dupa cod piesa sau denumire produs

Cos de cumparaturi

Mai comanda produse in valoare de 500 Lei si beneficiezi de TRANSPORT GRATUIT!

Nu aveti produse in cos!

RENAULT

Marca

RENAULT

Model

CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_)

Motorizare

1.4 16V (B/CB0P) | 2000 - 2016 | 72 KW | 98 CP | K4J 712 | K4J 713 | K4J 710 | K4J 711

Piese auto - kit ambreiaj: RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) 2000 72 KW K4J 712 K4J 713 K4J 710 K4J 711

CATALOG PIESE AUTO

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) VALEO 821342

587 Lei cu TVA

Detalii produs:

An fabricatie de la 04/2001
An fabricatie pana la 05/2009
Cod motor K4J.7.10
Tip cutie viteza JB1,JB3
Tip cutie viteza cv. manuala

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) SACHS 3000 951 534

669 Lei cu TVA

Detalii produs:

Tip cutie viteza cv. manuala

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) NEXUS F1R053NX

Detalii produs:

An fabricatie de la 04/2001
Timp de montare (în ore) 7,3
Solicita oferta

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) JP GROUP 4330401819

Detalii produs:

An fabricatie de la 04/2001
An fabricatie pana la 12/2004
Cod motor K4J.7.10
Tip cutie viteza cv. manuala
Tip cutie viteza JB1,JB3
Solicita oferta

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) SASIC SCL4340

Detalii produs:

An fabricatie de la 04/2001
Numar sasiu BB0L BB13
Cod motor K4J.7.12
Tip cutie viteza JB1
An fabricatie de la 04/2001
Numar sasiu BB0P BB13 BB1L
Solicita oferta

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) SACHS 3000 857 601

Detalii produs:

Tip cutie viteza cv. manuala
An fabricatie de la 04/2001
Solicita oferta

Kit ambreiaj RENAULT CLIO Mk II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P) VALEO 826813

Detalii produs:

An fabricatie de la 04/2001
An fabricatie pana la 05/2009
Cod motor K4J.7.10
Tip cutie viteza JB1,JB3
Tip cutie viteza cv. manuala
Solicita oferta

  Ambreiajul este o componenta esențiala a unei mașini, în special a autoturismelor cu transmisie manuală. Rolul principal al ambreiajului este acela de a permite schimbarea treptelor de viteză într-o transmisie manuală, precum și de a separa motorul de cutia de viteze pentru a opri transmiterea puterii către roțile mașinii atunci când este necesar.  Kit-ul de ambreiaj este format din mai multe componente: disc de ambreiaj, placa de presiune, rulment de presiune (care poate fi mecanic sau hidraulic).  Atunci când se apasă pedala de ambreiaj, discul de ambreiaj este presat pe volanta motorului de către placa de presiune, iar aceasta separă motorul de cutia de viteze. Aceasta permite șoferului să schimbe treptele de viteză fără a opri motorul.

Iată cum funcționează kit-ul de ambreiaj:

Transmiterea puterii: Motorul unui autoturism generează putere atunci când funcționează. Această putere este transmisă către cutia de viteze pentru a controla rotația roților și viteza mașinii.

Disocierea puterii: Atunci când dorești să schimbi treapta de viteză, trebuie să oprești temporar transmiterea puterii de la motor la cutia de viteze. Aceasta se face prin apăsarea pedalei de ambreiaj. Pedala de ambreiaj este conectată la un disc de ambreiaj situat între motor și cutia de viteze.

Funcționarea discului de ambreiaj: Atunci când apeși pedala de ambreiaj, discul de ambreiaj se separă de volanta motorului (componenta care rotește motorul) și, astfel, motorul nu mai transmite putere către cutia de viteze. Acest lucru permite schimbarea treptei de viteză fără a provoca daune cutiei de viteze sau motorului.

Schimbarea treptelor de viteză: Cu transmiterea puterii oprită datorită ambreiajului, poți selecta o altă treaptă de viteză cu ajutorul levierului de schimbare a treptelor de viteză.

Eliberarea ambreiajului: După ce ai selectat o altă treaptă de viteză, poți elibera treptat pedala de ambreiaj. Acest lucru permite discului de ambreiaj să se reapropie de volantă și să reia transmiterea puterii de la motor la cutia de viteze. Mașina poate acum accelera în noua treaptă de viteză selectată.

Există mai multe tipuri de kit-uri ambreiaj auto, iar alegerea unui anumit tip depinde de tipul de vehicul, stilul de conducere și alti factori. Iată câteva dintre cele mai comune tipuri de ambreiaj auto:

 - Ambreiaj mecanic (ambreiaj cu disc): acesta este tipul tradițional de ambreiaj care utilizează un disc de ambreiaj și o placa de presiune pentru a separa discul de volanta și a permite schimbarea treptelor de viteză. Este cel mai des folosit kit de ambreiaj pe majoritatea mașinilor cu transmisie manuală.

- Ambreiaj hidraulic: Acest tip de ambreiaj folosește un lichid hidraulic pentru a transmite presiunea necesară pentru a acționa ambreiajul. Este mai ușor de acționat decât ambreiajul mecanic și oferă o senzație mai constantă de pedala a ambreiajului

- Ambreiaj cu dublu disc (DSG): Acest tip de ambreiaj folosește două discuri de ambreiaj pentru a gestiona puterea și cuplul. Este adesea folosit la mașinile sport sau cu motoare puternice, deoarece poate gestiona mai multă putere fără a se supraîncalzi.

- Ambreiaj electromagnetic: Acest tip de ambreiaj folosește electromagneti pentru a controla cuplajul între discul de ambreiaj și volanta. Este adesea folosit în transmisii automate sau în cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj.

Acestea sunt doar câteva dintre tipurile de ambreiaje auto disponibile. Fiecare are avantaje și dezavantaje, iar alegerea unui tip de ambreiaj depinde de cerințele specifice ale vehiculului și preferințele șoferului.

Kit-ul de ambreiajul este un element supus uzurii în timp și ca atare necesita înlocuire la intervale regulate de timp sau numar de kilometri parcursi, în funcție de modul în care este condusă mașina. Neglijarea întreținerii ambreiajului sau utilizarea necorespunzătoare poate duce la defecte și la scurtarea duratei de viață a acestuia.